רטרוספקטיבת רפאים, הסטודיו של איי וייויי בבייג׳ין

חדשות השבוע 7/8/18

זמן קריאה: 1:29 דקות

חדשות השבוע
 

השלטונות הסיניים הרסו את הסטודיו של איי וייויי בבייג׳ין.
 
הסטודיו גדול המימדים, שהיה ממוקם במפעל לחלקי מכוניות לשעבר, נהרס כחלק מ״פיתוח מחדש של האיזור״. העוזר של האמן סיפר למגזין המקוון theartnewspaper כי חוזה השכירות פג בשנה שעברה וכי הם קיבלו הודעה על כך לפני כמה ימים אבל זה היה בלתי אפשרי להוציא במהירות את כל החומרים והעבודות שהאמן החזיק במקום. את הרס העבודות על ידי דחפורים הוא תיאר כ״רטרוספקטיבת רפאים״. אפשר רק להתנחם בכך שהאמן הרדוף כבר עבר הריסות כאלו ואחרות בעבר, וכי כמות האסיסטנטים והרעיונות שלו ימשיכו להניב עבודות רבות וחשובות.

רטרוספקטיבת רפאים, הסטודיו של איי וייויי בבייג׳ין screen_shot_2018_08_06_at_080302



הגלריות הכבדות נכנסות לאינסטגרם
 
הגלריסט דיוויד זווינר מינה את האוצרת אלנה סובולבה לאוצרת ומנהלת מכירות בגלריה באינסטגרם. זהו צעד נוסף ומעניין לאופן שבו גלריות מתפתחות בפלטפורמה הדיגיטלית. עד עתה גלריות ׳כבדות׳, כמו זווינגר, לא חשבו כי יוכלו למכור עבודות Blue Chip (יצירות ששווי השוק שלהן גבוה) ברשת. עכשיו זה משתנה ואפשר לראות זאת גם בצעד של גלריה כבדה נוספת, גגוזיאן, שפתחה ברשת, במקביל ליריד ארט בזל האחרון, חדר תצוגה לאספנים, ושם מכרה ציור של הצייר הגרמני אלברט אוהלן ב-1.1 מליון דולר.
לפי זווינר, מכירות האון ליין זינקו בשנה וחצי האחרונות מאז שפתח את חדר התצוגה הדיגיטלי, שבו מוצגות מעין תערוכות יחיד מתחלפות של אמני הגלריה. עוד ציין כי הוא רואה את חדר התצוגה הדיגיטלי כחלל גלריסטי נוסף, השישי במספר.
 

אלנה סובולבה, אוצרת ומנהלת מכירות בגלריה דיוויד זווינר באינסטגרם 304_am_mc_elena



חזרה בתשובה

נדמה כי התערוכה השניה במרכז המעורר מהומות, 1:1, כבר תפייס את עולם האמנות. האמן הבינלאומי החשוב סנטיאגו סיירה מגיע לראשונה לישראל ויציג במרכז את התערוכה ״פשעים״ - מיצג חדש המבוסס על עבודה קודמת שלו, מ-2004, בשם ״120 שעות של הקראה רציפה מספר טלפונים״. במקביל, תוקרן עבודת הוידיאו שלו, ״2205 פשעי מדינה״, המונה שמות של אזרחים וילדים שנהרגו בחמשת הימים שבין 8.7-26.8 2014, במהלך מבצע ״צוק איתן״.
כזכור, התערוכה הראשונה שפתחה את המרכז (המגדיר את עצמו כמרכז לאמנות ופוליטיקה) לפני כחודשיים, ״אמנות ערבית גנובה״, יצרה כעס רב בקרב אנשי אמנות. התערוכה כללה עבודות וידיאו של אמנים פלשתינים, שהוקרנו והוצגו ללא קבלת רשותם. הטענה היתה כי זוהי פעולה של נישול וניצול, אקט פטרוני ומתנשא. 

קעקועים לשישה גברים מובטלים. עבודה של סנטייגו סיארה. Santiago-Sierra-
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
s
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות

כל הזכויות שמורות לבסיס לאמנות ותרבות
CREATED BY FIRMA & Compie. בסיס לאמנות ותרבות בסיס לאמנות ותרבות

רוצה לדעת עוד?

אתר זה הינו ארכיון לפעילות בית הספר ומרכז התרבות "בסיס לאמנות ותרבות". המוסד נסגר בשנת 2020. אישור