מתוך הקליפ ״חברות שלך 2״, על רקע היצירה של יעקב אגם

מהנעשה בשטח / דנה גילרמן 13/2/19

זמן קריאה: 2:54 דקות

מהנעשה בשטח / הקליפ של עומר אדם וחצי הכוס המלאה
 
איזה כייף שעומר אדם החליט לצלם את הקליפ החדש שלו ״חברות שלך 2״ במוזיאון תל אביב על רקע עבודות של אמנים ואמניות ישראלים. איזה כייף שהוא החליט לפרסם תוך כדי גם פרסומת למותג המשקפיים ׳ורסו׳, שנמצא בבעלותו. איזה כייף שאת הקליפ כבר ראו כמליון צופים ותוך כדי גם התוודעו לאמנים ואמניות ישראלים שאת רובם הם בטח לא מכירים: מיכל בר אור, אריאל שלזינגר, ליאור גריידי, דניאל סילבר, אולגה קונדינה, ליהי תורג'מן ואחרים, ואיזה לא כייף שלא רואים את התועלת שבזה.

מתוך הקליפ ״חברות שלך 2״, על רקע היצירה של יעקב אגם מהנעשה

למשל, בידיעה שפורסמה בעיתון הארץ לפני יומיים נכתב בנימת האשמה כי ״האמנים שעבודותיהם מוצגות במוזיאון תל אביב לא ידעו שהן ייהפכו להיות חלק מקמפיין פרסום של הזמר עומר אדם״. בין היתר צוטטה שם ליהי תורג׳מן שאמרה: "אין שום קשר בין התוכן של הקליפ למקום. ההודעה שהעבירו לנו היתה שעומר אדם צפוי לצלם קליפ וביקשו אישור זכויות יוצרים. חשבתי שזה יהיה דיון מעניין בין מוזיקה למוסדות תרבות. אבל זה די מוזר שמוזיאון תל אביב משאיל את חלליו למותג משקפיים".
 

אפשר לכתוב גם אחרת: תודה לעומר אדם שהחליט לפרסם את האמנות הישראלית בקמפיין שלו. כן. למה לא להסתכל על חצי הכוס המלאה. ומלבד זאת: לא מדובר בשום תקדים. עברי לידר כבר פרסם את קסטרו בין כתלי המוזיאון, שלא לדבר על ביונסה וג'ייזי שהעלו את מספר המבקרים בלובר ב-25 אחוז בזכות  הקליפ המדובר ״Apeshit" שצולם במקום. הנהלת מוזיאון הלובר אף זיהתה את הפוטנציאל והחלה להוציא סיורים של שעה וחצי בעקבות הלוקיישנים שצולמו בו. רגע, ההבדל הוא שזה קליפ שמפרסם דיסק חדש וזה קליפ שמפרסם, בין היתר, גם מותג למשקפיים? זניח לטעמי.

כדאי לזהות את הפוטנציאל העצום שקיים בחיבורים האלה בין המוסיקה הפופלרית לבין האמנות הגבוהה שלא מספיק מוכרת לקהל הרחב. כפי שאמר האמן אריאל שלזינגר באותו מאמר בהארץ: "אולי הקליפ עצמו, הוא בעצם סוג של פרסומת למוזיאון ומהזווית של המוזיאון כמה שיותר אנשים באים למוזיאון זה מבורך".

אני רוצה שנטע ברזילי, מרגי ונועה קירל יצלמו את הקליפ הבא שלהם במוזיאון תל אביב. אני רוצה שאנשים צעירים יראו את הכוכבים שלהם נעים ברחבי המוזיאון על רקע יצירות ומשהו יפתה אותם גם כן להגיע למרחב הלא מוכר. 

קרדיט לעבודה של מיכל בר אור בסוף הקליפ. לא יסולא בפז. Screen Shot 2019-02-13 at 13

אני מאחלת לאמנות הישראלית להפוך לסקסית, מוכרת ומוכרת, ואולי בעתיד אף לייצר פעולה עם הסלבריטאים. כן, למה שמשקפי ורסו, למשל, לא יוציאו מהדורה מוגבלת עם דימויים מיצירות ישראליות? בסוף הקליפ המדובר יש קרדיט מכובד לכל עבודה עם שמה ושם היוצר/ת. מתי האמנות הישראלית זכתה לכזה קרדיט שלא יסולא בפז? מוזיאון תל אביב – אנא תמשיכו להשכיר את החללים היפים שלכם לנציגי תרבות ההמונים ותמצאו דרכים נוספות וחדשות לשווק את האמנות לקהל רחב ככל שניתן. אם ללובר מותר, גם לכם.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=192&v=s7juWTpjMMM

תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
s
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות

כל הזכויות שמורות לבסיס לאמנות ותרבות
CREATED BY FIRMA & Compie. בסיס לאמנות ותרבות בסיס לאמנות ותרבות

רוצה לדעת עוד?