ג׳ספר ג׳ונס, Racing Thoughts,1983

השבוע בעולם האמנות / דבי לוזיה 19/9/17

זמן קריאה: 2:54 דקות

השבוע בעולם האמנות / דבי לוזיה 19/9/17
 
רשימת התערוכות שלא כדאי להחמיץ בחודשים הקרובים בלונדון, ניו יורק ופאריז.

לונדון

בעיר הולדתי מסתמן סתיו מרגש מאד. יריד Frieze השנה נופל על סוכות ויש לא מעט תערוכות ששווה לראות בחודשים הקרובים: ברויאל אקדמי מוצגת תערוכה קטנה אך נפלאה של מאטיס בסטודיו שלו. בנוסף לציורים ורישומים מוצגים החפצים שאסף ושימשו אותו בציוריו. ממש מרגש לראות לייב את החפצים מתוך ציוריו המוכרים, כמעט כמו לפגוש את הצייר עצמו (עד 12.11). עוד ברויאל אקדמי, בשבוע הבא תיפתח תערוכה של ג׳ספר ג׳ונס ובתחילת אוקטובר שילוב מסקרן של שני ענקים: דאלי ודושאן. בטייט מודרן תיפתח תערוכתם של איליה ואמיליה קבאקוב, בשיתוף פעולה עם ההרמיטאז׳ בסנט פטרסבורג. ב- 23.11 תיפתח התערוכה של מודיליאני, גם כן בטייט מודרן (עד אפריל 2018).
בטייט בריטן תיפתח בתחילת נובמבר תערוכה של האימפרסיוניסטים בלונדון. זו צפויה להיות תערוכה פופולרית מאד. לחובבי אמנות קלאסית מומלץ לא להחמיץ את לאונרדו, מיכאלנג׳לו ורפאל בנשיונל גלרי (עד סוף ינואר).
ב- 26.10 תיפתח בנשיונל פורטרייט גלרי תערוכת פורטרטים של סזאן, ואחרון חביב, התערוכה שתעורר הכי הרבה רעש בסתיו הקרוב בלונדון תהיה של בסקיאט בברביקן  ובה כמאה עבודות של הצייר האמריקאי שמת בגיל 27.

ג׳ספר ג׳ונס, Racing Thoughts,1983 השבוע בעולם האמנות 1

ניו יורק

תערוכת הדפסים של לואיז בורז׳ואה תיפתח במומה ב 24.9 (עד סוף ינואר). בנוסף תיפתח שם תערוכה של מקס ארנסט, האמן הסוריאליסטי (עד תחילת ינואר). ברנקוזי וג׳קסון פולוק מציגים בגוגנהיים. עוד מודיליאני במוזיאון היהודי (ברור שהיה יהודי), בתערוכה המתמקדת ברישומים מוקדמים שלו.
התערוכה המדוברת של רודן במלאת מאה שנים למותו נפתחה במוזיאון המטרופוליטן (עד אמצע ינואר). באותו מקום תיפתח ב- 27.11 התערוכה של דיויד הוקני שנדדה ממוזיאון הטייט בלונדון למרכז פומפידו בפאריז, שם היא מוצגת עד 23.10.

רודן במטרופוליטן השבוע בעולם האמנות

פאריז

הבלוקבאסטר של הסתיו בפאריז יהיה ללא ספק גוגן בגרנד פאלה. זהו אמן שמושך קהל בכל מקום, ובטח בפאריז. התערוכה ״האלכימאי״ תיפתח ב 11.10 עד סוף ינואר. מי שלא מגיע לניו יורק ורוצה לראות יצירות מאוסף המומה יוכל לעשות זאת במוזיאון של לואי ויטון החל מה 11.10. כמאתיים עבודות מאוסף המומה יוצגו עד חודש מרץ. כאמור, הוקני בפומפידו עד 23.10. במוזיאון לאמנות דקורטיבית מוצגת תערוכת אופנה של דיור.

גוגן ב״גרנד פלה״, Four Breton Women, 1886, השבוע בעולם האמנות

ישראלים מעבר לים

בהזדמנות זאת אני שמחה לפרגן לאמנים ישראלים המציגים בחו״ל בחודשים הקרובים.
בריגה שבלטביה תוצג החל מה 7.10 תערוכה קבוצתית של אמנים ישראלים וביניהם סיגלית לנדאו, יהודית סספורטס, ניר הוד, ארז ישראלי, דור גז ואחרים. את התערוכה אוצר רועי ברנד. מאיה כהן לוי מציגה בביאנלה בנקאנוג׳ו ביפן, ואמנית הפסיפס נירית קרן מציגה בביאנלה למוזאיקה בראבנה שבאיטליה.

מאיה כהן לוי, בביאנלה ביפן השבוע בעולם האמנות 4

דבי לוזיה, דור שני בגלריה שטרן, היא גם חוקרת תרבות ומחברת הספר "מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך", המנתח את עולם האמנות העכשווי.
טקסט זה לקוח מתוך מדור שבועי שנשלח במייל בכל יום שישי לאלפי מנויים.
להצטרפות לרשימת הדיוור לחץ כאן.

תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
s
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות

כל הזכויות שמורות לבסיס לאמנות ותרבות
CREATED BY FIRMA & Compie. בסיס לאמנות ותרבות בסיס לאמנות ותרבות

רוצה לדעת עוד?

אתר זה הינו ארכיון לפעילות בית הספר ומרכז התרבות "בסיס לאמנות ותרבות". המוסד נסגר בשנת 2020. אישור