מכירת סותביס ניו יורק: הצלחה לעילית אזולאי וכל היתר, מעט/הרבה מאכזב
המחיר המרשים ביותר במכירה הפומבית של סותביס שנערכה בניו יורק היה לצילום של עילית אזולאי, ROOM #8, שנמכר ב-93,750 דולר. מחיר גבוה בהרבה מהערכה המוקדמת שנעה בין 50-70 אלף דולר. זהו מחיר נהדר לצילום של אזולאי ובכלל מחיר יפה מאוד לצילום ישראלי, שלא ממש עושה חיל בשנים האחרונות. הצילום מ-2011 מורכב מ-4 פאנלים והוא עותק רביעי מתוך מהדורה של חמש (+2 עותקים לאמן). כלומר, בקרוב תיגמר המהדורה, מה שתרם למחירו הגבוה. הצילום הוצג ב-2013 בגלריה אנדראה מייזלין בניו יורק ושם נרכש לאוסף פרטי בניו יורק, שהציע אותו עתה למכירה.
עבודת הוידיאו של אורי גרשט, BIG BANG 2, נמכרה ב-50 אלף דולר. הוידיאו נוצר עבור מוזיאון ויקטוריה ואלברט לתערוכה שהוצגה שם ב-2006 ואחר כך הוצג במספר רב של מקומות בהם מוזיאון הירשהורן, מוזיאון לאמנויות בבוסטון, ובגלריה הלאומית בלונדון. משך העבודה 04:33 וזהו עותק 4 מתוך מהדורה של 6. לטעמי, זהו מחיר נמוך מהמצופה. כלומר, הקונה זכה בעבודה נהדרת וממש לא יקרה
באותה מכירה גם נמכר צילום של דור גז, LILIES OF THE FIELD #1 JERUSALEM, JEWS' WAILING PLACE, ב-18,750 דולר, בדומה להערכה המוקדמת 14-18 אלף דולר. הצילום נוצר ב-2019 והוא עותק אחד ממהדורה של 3. הכנסות המכירה היו למען ארגון Artis.
ציור נוסף שהכנסותיו נתרמו ל-Artis (את הציור תרמו למכירה חמי ולזר פרוכטר) היה של מתן בן טולילה. ACROBATS מ-2014 נמכר ב-12,500 דולר (הערכה מוקדמת 10-15 אלף דולר).
הדיפטיך המצויר של ניר הוד, POLICEMAN AND POLICEWOMAN, מ-1999, שהוצג בזמנו בתערוכה שאצרה לו תמי כץ פריימן במוזיאון תל אביב, נמכר ב-31,250 דולר (הערכה מוקדמת 30-50 אלף דולר). גם מחיר זה מרגיש נמוך למדי ביחס לערך של עבודה זו ובכלל ביחס למחיריו הגבוהים של הוד בשנים האחרונות. ֿ
ציור על נייר של משה גרשוני, THERE, מ-1987 נמכר ב-12,500 דולר (הערכה מוקדמת 10-15 אלף דולר). הציור היה באוסף פרטי בסנט לואיס ונקנה ב-2018 על ידי מי שהעמיד אותו למכירה.
פסל של נחום טבת, ORANGE STILL LIFE WITH MAGNET AND NO, מ-1991 נמכר ב- 15,000 דולר (הערכה מוקדמת 12-18 אלף דולר).
רישום דיו על נייר של יהודית סספורטס, שהגיע מאוסף פרטי בברוקלין, LIGHT EARTH BLACK HOLE מ-2004 נמכר תמורת 23,750 דולר (גבוה מהערכה המוקדמת שנעה בין 10-15 אלף דולר).
מ׳האולד מאסטרס״ של האמנות היהודית והישראלית, הציור היקר ביותר במכירה היה של מרדכי ארדון: THE BLUE BIRDS מ-1959 נמכר ב375 אלף דולר. ציור נוסף של ארדון, BIRD IN SNOWSTORM, מ-1951 נמכר ב-250 אלף דולר.
ניכר שהמכירה כולה היתה מעט מאכזבת: לא נמכרו שני ציורים של אביגדור אריכא, שהוערכו בין 60-80 אלף דולר, 2 ציורים של נחום גוטמן לא נמכרו מתוך ארבעה שהוצעו למכירה (ומה שנמכר היה בממוצע). מתוך 9 ציורים של ראובן רובין נמכרו 4 (בטווח הממוצע של הערכה) ולא נמכר ציור של מואיז קיסלינג, אחד הציורים היקרים במכירה, שהוערך ב-200-300 אלף דולר.