השבוע בעולם האמנות / דבי לוזיה 10/8/16

זמן קריאה : 2:31 דקות
השבוע בעולם האמנות / דבי לוזיה 10/8/16

אמא, הבאתי מדליה

לכבוד האולימפיאדה: על סצינת האמנות האולימפית של ריו דה ז׳נרו
 שיא ראשון

רק התחילו המשחקים וכבר נשבר שיא ראשון ודווקא אמנותי. ציור הרחוב הארוך ביותר בעולם שצייר אמן אחד בלבד, נהפך לחלק מהחגיגה האולימפית. אמן הרחוב הברזילאי קוברה יצר ציור קיר עצום המבוסס על חמש דמויות מחמש יבשות ובהקבלה לחמשת העיגולים האולימפיים. אורך העבודה: 190 מטר וגובהה: 15.5 מטר. המסר הוא אחדות ושלום עולמי, רקמה אנושית אחת וכו׳. 
דבי לוזיה 5
JR גונב את ההצגה

לא מזמן כתבתי על הפרויקט האחרון של JR, אשר בטכניקה מתוחכמת כיסה את הפירמידה של הלובר באופן שנראה כאילו היא נעלמה. עתה הוא מככב בריו עם שתי עבודות חדשות מעולם הספורט. האחת (בתמונה) שמראה אתלט קופץ מעל בניין. המיצב הזה מוקדש לאתלט סודני שלא עבר את המבחנים לאולימפיאדה אך בזכות JR בכל זאת נוכח בה. המיצב השני נמצא ליד הים ומציג שחיין בתנוחת קפיצה. JR השתמש כאן בטכניקה חדשה עבורו, של מתיחת בד מודפס על קונסטרוקציה של פיגומי מתכת.
דבי לוזיה
הפוסטרים הרשמיים

פוסטר שואף לתמצת את החוויה האולימפית באמצעים גרפיים פשוטים. הכי קשה להיות פשוט. ואכן, מתברר שלברזילאים היה קשה לבחור פוסטר אחד מתוך ההצעות הרבות אז בריו החליטו שאין אף פוסטר שמסוגל לסמל את ברזיל כולה. כך קיבלנו 13 פוסטרים של מעצבים שונים, אשר יצטרפו להיסטוריה המועצבת של המשחקים האולימפיים. כולם מוצגים עתה לראווה במרחב האולימפי בריו ואחרי המשחקים יפוזרו בבתי ספר בברזיל. הבריטים, שאירחו את האוךימפיאדה הקודמת, ב-2012 החליטו לתרום גם הם וביקשו מכמה אמנים בולטים לעצב פוסטרים לריו. בין השאר, האמן דיייויד שריגלי שהפך את הלפיד האולימפי לגביע גלידה. 
דבי לוזיה 3
העיגול השישי

עבודת האמנות המרשימה ביותר בהקשר האולימפי היא של האמנית היפאנית מריקו מורי. ״הטבעת״ נחנכה השבוע במיצג של מורי בבסיס המפל בגובה 60 מטר, שבראשו ניצבת טבעת מחומר אקרילי בקוטר 3 מטר שצבעיה משתנים בהתאם לכיוון השמש. העבודה היא קבועה ותהפוך לחלק ממורשת האולימפיאדה - מושג המתייחס לכל מה שיישאר ויתפתח מתוך הבנייה האולימפית אחרי סיום המשחקים. בעת הנוכחית מוקדשת תשומת לב רבה לנושא ״החיים שאחרי״. 
דבי לוזיה2
 דבי לוזיה, דור שני בגלריה שטרן, היא גם חוקרת תרבות ומחברת הספר "מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך", המנתח את עולם האמנות העכשווי. טקסט זה לקוח מתוך מדור שבועי שנשלח במייל בכל יום שישי לאלפי מנויים. להצטרפות לרשימת הדיוור לחץ כאן.
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
אתר זה הינו ארכיון לפעילות בית הספר ומרכז התרבות "בסיס לאמנות ותרבות". המוסד נסגר בשנת 2020. אישור