השבוע בעולם האמנות / דבי לוזיה 16/2/16

זמן קריאה : 1:25 דקות
עסקה טובה
 
אשה מניו ג׳רזי קנתה ספה דרך איזה אתר ב-200 דולר. כאשר הגיעה לניו יורק לאסוף את הספה המוכר זרק לעסקה גם ארגז קרטון מלא שמונצס. האשה שבה לביתה, פתחה את הקרטון, וגילתה בתוכו הדפס חתום של אנדי וורהול. זה ההדפס האבוד מסדרת הטורסו משנת 1977 שמציג איבר מין גברי ויש עליו חותמת של קרן וורהול. ללא היסוס הציעה האשה את ההדפס למכירה ברשת והשבוע הוא נמכר ב-65 אלף דולר. זה מה שנקרא עסקה טובה!
אנדי ווהרול דבי לוזיה
אנדי וורהול מהפח, 65 אלף דולר
 
לישון בחדר השינה של ואן גוך
 
החל מיום ראשון ועד חודש מאי יוצגו לראשונה בארצות הברית שלוש הגרסאות לאחד הציורים המפורסמים של וינסנט ואן גוך - חדר השינה שלו ב-arles. במכון האמנות של שיקגו עיצב אמן העתק מדויק של חדר שינה בגודל אמיתי, על פי הציור המפורסם, והוא מציע אותו להשכרה באתר Airbnb  במחיר של 10 דולר ללילה.
 
חדר השינה של ואן גוך דבי לוזיה
10 דולר ללילה
 
תרצו אמנות עם הקפה שלכם?

הסניף בצ׳לסי ניו יורק של רשת בתי הקפה סטארבקס מוקף גלריות ולכן כנראה הוחלט דווקא שם לעשות פיילוט ולהקדיש חלק מקירות הסניף לתערוכות של אמנים מתחילים. האם לקוחות שבאים לשתות קפה ירכשו על הדרך איזה ציור? את זה הם רוצים לבדוק. טרם נודע אם המיזם הזה יתפשט לסניפים נוספים ברשת. 
 
דמות האשה כאלה יוונית
לפני 100 שנים בדיוק נערכה בארצות הברית תחרות מתוקשרת בין שתי מכללות: מי תהיה הסטודנטית בעלת הפרופורציות הקרובות ביותר לפסל המפורסם ונוס ממילו. זו היתה תקופה שבה נשים באמריקה החלו לנשום אחרי שהשתחררו מהמחוכים שהכתיב צו האופנה הוויקטוריאני, ובדיוק אז הן נתקלו בצו אופנה חדש, זה היווני. מתברר שרישום מפורט של מידות גופם של סטודנטים היה נוהל נפוץ במכללות בצפון-מזרח אמריקה החל מ-1890 ביוזמתו של פרופסור סרג׳נט מהרווארד. בהקשר זה ממליצה לקרוא את הכתבה המרתקת המעוררת שאלות בנוגע לקשר של אידיאל היופי לשינויים תרבותיים.
 
 
דבי לוזיה, דור שני בגלריה שטרן, היא גם חוקרת תרבות ומחברת הספר "מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך", המנתח את עולם האמנות העכשווי.
טקסט זה לקוח מתוך מדור שבועי שנשלח במייל בכל יום שישי לאלפי מנויים.
להצטרפות לרשימת הדיוור לחצו כאן.
 
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
אתר זה הינו ארכיון לפעילות בית הספר ומרכז התרבות "בסיס לאמנות ותרבות". המוסד נסגר בשנת 2020. אישור