ג׳ף קונס בסנפצ׳אט, כלב פוקימון?

השבוע בעולם האמנות / דבי לוזיה 18/10/17

זמן קריאה : 2:29 דקות
השבוע בעולם האמנות / דבי לוזיה
 
ג׳ף קונס במציאות רבודה, בסקיאט נופל וקם במכירות פומביות והיהלום שבכתר - ציור של דה וינצ׳י יועמד למכירה פומבית. וגם קהילה חדשה לאוהבי אמנות. 
ג׳ף קונס במציאות רבודה

ג׳ף קונס, אחד האמנים העשירים בעולם משתעשע בכל מיני sidekicks. טוב, הוא יכול להרשות לעצמו. אז הוא מעצב תיקים ללואי ויטון, נרתיק לטלפון, עטיפה לאלבום של ליידי גאגא ועכשיו הוא שותף למיזם של מציאות רבודה של סנפצ׳אט. אני מודה שמעולם לא הורדתי את האפליקציה אבל מדובר בפלטפורמה פופולרית בעיקר אצל הצעירים, שבמקור התבססה על דימויים שנעלמים מיד אחרי שהתקבלו. מאז הרבה השתנה אבל לצורך ענייננו, סנפצ׳אט מאפשרים להרבה אנשים בו זמנית ״להיחשף״ לפסלים של קונס, אשר ״יוצבו״ במקומות שונים בעולם. בטכנולוגיה שמזכירה את פוקימון גו, כשאנשים שיתקרבו לנקודה שבה הפסל מוצב וירטואלית, היא תתגלה לפניהם. הסבר ברור אפשר לראות בסרטון הזה. 
האם זה הדבר הבא? במקום לחפש פוקימונים, יחפשו יצירות אמנות? רעיון לא רע, דווקא ומי אם לא ג׳ף קונס, שלא לוקח את עולם האמנות יותר מדי ברצינות. 
ג׳ף קונס בסנפצ׳אט, כלב פוקימון? דבי לוזיה 1
אלי ברוד פורש מהפילנטרופיה אחד הפילנטרופים הגדולים של אמריקה פורש מהחיים הציבוריים בגיל 84. אלי ברוד, שפתח מוזיאון מרשים ביותר בלוס אנג׳לס כדי לאכלס את האוסף שלו ולהציגו לקהל הרחב, רוצה לבלות יותר עם משפחתו ולקרוא יותר ספרים. אין להמעיט בחשיבותו של ברוד בלוס אנג׳לס. המוזיאון שלו, המכונה The Broad הוא רק אחד האפיקים בהם תרם לעירו. עד כה תרם לעיר, שבה גר מזה 52 שנה  4 מיליארד דולר (עדיין נותרו לו כמעט 8 מיליארד). הוא הבטיח לתרום 75% מהונו. 
כתבה נרחבת פורסמה בניו יורק טיימס. 
אלי ברוד פורש מהחיים הציבוריים דבי לוזיה 2
בסקיאט - לא בכל מחיר!

אחרי שציור של ז׳אן מישל בסקיאט נמכר לפני כמה חודשים במאה ועשרה מיליון דולר, היתה ציפיה דרוכה לשיא חדש במסגרת שבוע המכירות העכשוויות בלונדון בשבוע שעבר. הבסקיאט הראשון שהוצע למכירה בסותביס הפתיע בגדול כשלא נמכר בהערכה (צנועה יחסית) של 5-7 מיליון דולר. לעומתו, כריסטיס מכרו ציור אחר של בסקיאט  ב- 21.6 מיליון דולר. כל הסכום ייתרם לטובת קרן פילנתרופית לבניית בתי ספר. 
סיכום מלא של שבוע המכירות העכשוויות בלונדון כאן. 
 
בסקיאט. פנוי לרכישה דבי לוזיה 3
הדה וינצ׳י האחרון

ואם כבר מכירות פומביות, הסצינה רועשת ונרגשת לקראת אירוע היסטורי של ממש - מכירה של ציור של דה וינצ׳י בחודש הבא, האחרון שהיה באוסף פרטי. הציור, המכונה ״המונה ליזה הגברית״, יועמד למכירה בכריסטיס ניו יורק ועל פי הערכות (צנועות לטעמי) יימכר ב- 100 מיליון דולר. 
מכונת השיווק המשומנת של כריסטיס כבר פועלת במרץ כדי להאדיר את מה שאין לטעות באדירותו, כשיש בעולם כיום רק 20 יצירות שכנראה צוירו בידי דה וינצ׳י עצמו. הם מגדירים את האירוע כנס. 
ציור זה נחשב אבוד במשך מאות שנים והתגלה רק ב- 2005. הציור כוסה בצבע רב ולכן נחשב כזיוף. ב- 1958 הוא נמכר במכירה פומבית תמורת 60$ בלבד.... ב- 2005 הוא נרכש שוב, נוקה ולקח שש שנים עד שהציור הוכרז כציור האבוד של דה וינצ׳י. מאז הוא הוצג בנשיונל גלרי בלונדון והספיק להימכר לאספן רוסי במכירה פרטית ב-127מיליון דולר. 
בינתיים הוא יעשה סיבוב בעולם בהונג קונג, סן פרנסיסקו ולונדון עד שיוצג בניו יורק לפני המכירה. 
אם אכן מדובר בציור של דה וינצ׳י, עצוב לחשוב שהוא יימכר לכל המרבה במחיר ואולי ייעלם שוב בכספת של אספן פרטי. ואם אכן מדובר בציור של דה וינצ׳י, הוא צריך להיות הציור היקר בהיסטוריה. נחכה ונראה. 
 
ציור של דה וינצ׳י למכירה. מי יזכה במונה ליזה הקווירית? דבי לוזיה 4
דבי לוזיה, דור שני בגלריה שטרן, היא גם חוקרת תרבות ומחברת הספר "מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך", המנתח את עולם האמנות העכשווי.
טקסט זה לקוח מתוך מדור שבועי שנשלח במייל בכל יום שישי לאלפי מנויים. להצטרפות לרשימת הדיוור לחץ כאן.
השבוע חוגגת לוזיה 5 שנים למדור ומזמינה את קוראיה להצטרף לקהילה החדשה שלה בפייסבוק,  סלון האמנות של דבי לוזיה

 
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
אתר זה הינו ארכיון לפעילות בית הספר ומרכז התרבות "בסיס לאמנות ותרבות". המוסד נסגר בשנת 2020. אישור