מתוך הסרט החדש של איי וייויי

השבוע בעולם האמנות / דבי לוזיה 23/08/17

זמן קריאה : 1:19 דקות
השבוע בעולם האמנות / דבי לוזיה 23/08/17

מיכל רובנר במוזיאון ויקטוריה ואלברט
התחרות הבריטית לאנדרטת השואה בלונדון נמצאת בשלביה האחרונים והזוכה יוכרז בחודש הבא. כבר סקרתי את הנושא בעבר אבל עכשיו מתקיימת תצוגה של המועמדים הסופיים במוזיאון ויקטוריה אלברט (כניסה חופשית) וביניהם, בכבוד, מיכל רובנר שלנו, לצד אניש קאפור, רייצ׳ל וויטרד ורון ארד, שהוא אמנם ישראלי אבל חי שנים בלונדון. אמנים אלה חברו עם אדריכלים ידועי שם להגשת הצעות מרשימות ביותר. הפרוייקט הזה מרגש אותי מאד, כי אבא שלי הוא ניצול שואה שהתקבל על ידי הבריטים כפליט וכך גם אני נולדתי שם. אני מרגישה גאווה גדולה שבריטניה החליטה להשקיע באנדרטה משמעותית במיקום נפלא ליד הפרלמנט על גדת התמזה. אפשר גם ללמוד דבר או שניים על איך לבנות תחרות וגם להתפעל מהשמות הגדולים שהיא משכה. באופן אישי אני הכי אוהבת את הצעתה של מיכל רובנר ומחזיקה לה אצבעות שתזכה!! 
הדמיה להצעה של מיכל רובנר למדור של דבי לוזיה
ירושלים המקודשת

בשבוע הבא יתחיל פרוייקט ״מקודשת״ - מיזם אמנותי רב תחומי בירושלים במסגרת עונת התרבות בעיר. ההיצע רב ומגוון מאד - מיצגים, מוסיקה, אירועים בהשתתפות הקהל, סיורים והרבה הפתעות כמו באירוע ״הנחת יסוד״ שיתקיים ב- 24.8. יש גם מוסיקה לאנשים ישנים באירוע ״חלומות פאר״. בקיצור, כדאי לעיין בתוכנייה ולהשתתף באירועים שיימשכו לאורך חודש ספטמבר. 
מתוך הפרויקט "הנחות יסוד" של עינת עמיר ויוסי חסון. פסטיבל מקודשת (צילום: אביגיל שפרבר ועמית חכמוב למדור של דבי לוזיה2
סרט חדש של איי וויווי

האמן הסיני האקטיביסט איי וויווי, שתערוכה שלו מוצגת כעת במוזיאון ישראל, היה מאד עסוק בשנתיים האחרונות במצב הפליטים ב- 23 מדינות (גם אצלנו). ממקום מושבו באי לסבוס, שם השתקע לאחר שדרכונו הוחזר לו לפני שנתיים בדיוק, הוא לא רק הציע עזרה אלא גם תיעד ובשבוע הבא יוצג לראשונה סרטו Human flow בפסטיבל הסרטים של ונציה במסגרת הסרטים המתחרים. וויווי טוען  שהסרט אינו עוסק במשבר הפליטים אלא במשבר האנושות כולה. הסרט יצא לאקרנים בסתיו הקרוב ואמזון רכשו את זכויות הסטרימינג.
מתוך הסרט החדש של איי וייויי למדור של דבי לוזיה3

דבי לוזיה, דור שני בגלריה שטרן, היא גם חוקרת תרבות ומחברת הספר "מדוע הפסיקה המונה ליזה לחייך", המנתח את עולם האמנות העכשווי.
טקסט זה לקוח מתוך מדור שבועי שנשלח במייל בכל יום שישי לאלפי מנויים.
להצטרפות לרשימת הדיוור לחץ כאן.
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
אתר זה הינו ארכיון לפעילות בית הספר ומרכז התרבות "בסיס לאמנות ותרבות". המוסד נסגר בשנת 2020. אישור