מהנעשה בשטח/ דנה גילרמן

זמן קריאה: 1:57 דקות
קרדיט תמונה : ״הגוף שלך הוא שדה קרב״, ברברה קרוגר, 1990

מחר 3.12. יפתח יריד האמנות ארט באזל מיאמי, פלורידה. מאז 2002, אז נולד כתאום מאוחר לאחיו בבאזל (שהחל ב-1970), הפך ליריד הנוצץ והמרכזי בקרב אינספור ירידי האמנות המתקיימים בעולם. במשך שלושה ימים יציגו 267 גלריות עבודות של כ-4,000 אמנים ובמקביל יתקיימו אינסוף אירועים ביריד עצמו ובכל חללי האמנות והמוזיאונים שבעיר.
הניו יורק טיימס מציין שביריד השנה יש מספר ניכר של נשים אמניות. בגלריה מרי בון, למשל, יוצגו חמש אמניות בהן ברברה קרוגר ולורי סימונס, בגלריה לילונג יוצגו גם כן חמש אמניות, שתיים מהן בנות 89 ו-90 - מחזה נדיר למדי בשדה העכשווי שמקדש את הצעיר. בנוסף, במוזיאון של משפחת רובל תיפתח התערוכה “No Man’s Land״ ובה עבודות של כ-100 אמניות מהאוסף. גם בגלריה נגא, היחידה מישראל המשתתפת ביריד, ישרו קו: תוצג בה תערוכת יחיד של אמנית הוידיאו המצליחה קרן ציטר.
אם כך הדבר, אכן מדובר בשינוי משמעותי. כבר ראינו שתחושת השוויון מזוייפת, והאמת נמצאת בפרטים הקטנים: יש הרבה מאוד אמניות מצוינות בשדה האמנות ובכל זאת מרבית המציגים הם עדיין גברים ויצירותיהם נמכרות במחירים גבוהים בהרבה מאלו של הנשים. ״אולי יגיע היום שבו מסה קריטית של נשים בהשתתפות ביריד אמנות כבר לא תהיה ראויה לציון״, נכתב בניו יורק טיימס, ״אבל לצערנו אנחנו עדיין לא שם״.
 
barbara-kruger-your-body-is-a-battleground-19891
״הגוף שלך הוא שדה קרב״, ברברה קרוגר, 1990
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
בואו נהיה בקשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.