אולי בכלל אין צורך בתרבות ואפשר ללכת הביתה

חדשות השבוע 1/11/18

זמן קריאה: 2:38 דקות
חושך גדול נפל עלינו

מופע של התזמורת הקאמרית הישראלית בשיתוף הרכב הכליזמר העולמי וורלד קווינטט במוזיאון תל אביב, נפתח השבוע באולם חשוך. לקהל נאמר כי זוהי מחאה נגד חוק הנאמנות בתרבות, "חוק המבקש לשתק את המחשבה ולעמעם את היצירה", מחאה אלגנטית, תרבותית. החשכת האולם במשך דקה היא אקט קונספטואלי – לומר: חושך גדול נפל עלינו. אך האם זה מספיק? ואם לא, מה האלטרנטיווה? לצאת לרחובות? (1000 איש הגיעו לרחבת סינמטק תל אביב במקרה הטוב) ואם במקום להחשיך כל מוסדות התרבות בארץ היו שובתים במשך שבוע? כמו שביתת עובדי הנמל, שביתת הטייסים, שביתת ההסתדרות, שביתת עובדי העירייה. האם היתה לזה השפעה? ואם לא, אולי בכלל אין צורך בתרבות במדינה כזו ואפשר לסגור את המוסדות וללכת הביתה.
אולי בכלל אין צורך בתרבות ואפשר ללכת הביתה upld5b06b0d792234789403551


מחיר שיא לאלגוריתם

ועדכון משבוע שעבר: ציור הדיוקן שנוצר על ידי אלגוריתם והוצע למכירה פומבית בכריסטיס ניו יורק ב-10 אלף דולר, נמכר ב-432,500 דולר. כן, טירוף. מעניין ההימור הגדול על יצירה שעתידה כלל לא בטוח, מעניין יותר שעד היום החתימה היתה זו שקבעה את תג המחיר ואילו עכשיו? החדשנות? הערך העתידי שיהיה ליצירה כחלוצה וכפורצת דרך? אין לדעת את ההגיון שעומד מאחורי הרכישה הזו, אבל מעניין לראות אם זה ישאר כגימיק חד פעמי או שמא יפתח עולם חדש לגמרי.
 
על החתום: אלגוריתם 305_am_as_ai_edmond_de_belamy_high_res


העתיד בחולון

״Print Screen"' - אחד הפסטיבלים היותר מעניינים מתקיים בחולון בסוף השבוע (31.10-3.11) ועוסק במושג "Fake/Make". בעידן שבו ציור נוצר על ידי אלגוריתם וטכנולוגיה הופכת להיות חלק בלתי נפרד מהחיים, עשרות אירועים שנוצרו על אמנים מקומיים ובינאלומיים עוסקים בהשלכות של כל אלו על חיי היום יום, כמו גם מפנטזים על המצאות חדשות שלבטח יתקיימו בשנים הקרובות. הפסטיבל, שמצהיר על כוונתו ״להציג תמונת מצב של החיים בעידן הדיגיטלי ולבדוק איך יראה עולם שבו לא נוכל להאמין יותר למה שהחושים שלנו מספרים לנו״, כולל מגוון תערוכות, מופעי במה ומוזיקה, סרטי קולנוע, פרפורמנס וידיאו, משחקי מחשב, הרצאות וכנסים. מקצת מההיצע העצום: יריד יאמי-איצ׳י ובו כל המוצרים שנמכרים קשורים לאינטרנט, מופע של רננה רז, בשיתוף קהל, ובמרכזו תכנית אירוח טלוויזיונית אודות ספרים,שיחה בין עמי טיר, העורך הראשי של "מחוברים", והשחקן והבמאי ג'ייסון דנינו הולט על משמעות פעולת החשיפה והווידוי בעולם שבו חייהם של אנשים פרושים לראווה ברשת, תערוכה המתמקדת באופן שבו אלגוריתמים משנים את המציאות הויזואלית שלנו, ועוד ועוד, היצע רב ומרתק, שלא כדאי להפסיד. פרטים נוספים: https://www.printscreenfestival.com/fabrication
 
מתוך פסטיבל ״Print Screen"' - העולם הוא שלי The World is Mine 04
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
בואו נהיה בקשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.