מימין: צילום של דוד עדיקא. משמאל עבודה של Fernando and Humberto Campana

חדשות השבוע 18/2/20

זמן קריאה : 2:51 דקות
חדשות השבוע
 
 
נציגה שחורה ראשונה לבריטניה בביאנלה בונציה
האמנית סוניה בויס נבחרה לייצג את בריטניה בביאנלה בונציה ב-2021. ההודעה התקבלה בהתרגשות רבה היות שזו הפעם הראשונה שבה אמנית שחורה מייצגת את בריטניה בתערוכה היוקרתית והאמן השחור השלישי שמציג תערוכת יחיד בביתן הבריטי אחרי כריס אופילי וסטיב מקווין. מטעם הועדה שבחרה את האמנית נמסר בין היתר כי עבודתה של בויס מעלה שאלות חשובות על מהות היצירה וזהות היוצר.
בויס בלטה בשנות ה-80 בזכות ציורי פורטרטים של דמויות שחורות, בעיקר של נשים, שנוצרו בתגובה לגל של גזענות ברחבי בריטניה. עבודותיה, הכוללות רישומים, ציורים ותצלומים, מתמקדות בשאלה מה המשמעות להיות שחור בחברה לבנה פטריארכית. בשנת 2018 היא יצרה שערורייה כשבמהלך תערוכה שלה בגלריה לאמנות במנצ׳סטר דרשה בויס שהמוזיאון יסיר מתערוכת האוסף את הציור Hylas and the Nymphs של ג׳ון ווטרהאוס מ-1896, שבו מוצגת נערה חשופת חזה מנסה לפתות את המאהב הצעיר של הרקולס. העבודה הוסרה והמבקרים טענו אז כי מדובר בצנזורה ויצאו בחריפות נגדה.
סוניה בויס. צילום: Emile Holba for the Paul Hamlyn Foundation 534ec28a2ce611e888449c8e99086854-1
הגלריה הכי יפה בארץ
בסמוך לתחנת דלק, על אחד הרחובות היותר סואנים ומלוכלכים בתל אביב – רח׳ אילת 33 – נפתח משכנה החדש של גלריה ברוורמן. אין ספק שזהו אחד החללים היפים והמרשימים לאמנות בארץ ובכלל. הוא כולל כמה מפלסים ו-400 מטר של חלל תצוגה ואדריכליו הם שרלוט מוטהדה ודים שלייפמן, בוגרי בצלאל. הגלריה החלה את דרכה בשנת 2004 ברח׳ יהודה הלוי81, ב-2008 עבורה לרחוב פחות מוצלח – רח׳ השרון בתחנה המרכזית הישנה – ועכשיו נדמה שמצאה את מקומה. מאחוריה נמצאת גלריה אלפרד, לידה גלריה שכטר ולא רחוק משם גלריה חזי כהן. 
תערוכת הפתיחה, ״שוק שחור״, כוללת סדרת תצלומים חדשה ונהדרת של דוד עדיקא, שמזכירה את סדרת ׳מהגוני׳ החזקה מראשית דרכו, שהוצגה במוזיאון הרצליה. עדיקא כבר מזמן לא רואה בצילום רק צילום, כלומר צילומיו הם חלק ממרחב, ממיצב צילומי, ובתערוכה חלקם מוצגים על רקע ציורי קיר של רוני קרני - שילוב שעובד מצוין. בחלל הגדול הנפרש במפלס התחתון מוצגת התערוכה ״לעזוב ולשוב״ ובה יצירות בינלאומיות מצוינות של אמנים כגון אולאפור אליאסון, ווילאם קנטרידג׳, פסקל מרטין טאיו וסם טיילור ווד. מטרת התערוכה, בין היתר, לחשוף את הקשרים הבינלאומיים של הגלריה ואת פעילותה בשדה הבינלאומי. את שתי התערוכות אצרה עדי גורה, שהיא גם שותפתה של יפה ברוורמן, מייסדת הגלריה.
מימין: צילום של דוד עדיקא. משמאל עבודה של Fernando and Humberto Campana David Adika, Untitled (Figurine, Mizrachi, No
לא ידעתי שיש לי רמברנדט
מוזיאון Allentown בפנסילווניה גילה לאחרונה שציור שקיבל לפני 70 שנה הוא בעצם מעשה ידיו של רמברנדט. הדבר התגלה באמצעות ניקוי רסטורציה שגרתי. עד לבדיקה נחשב הציור כשייך לאטליה של המאסטר. מדובר בציור Portrait of a Young Lady מ-1632 שנתרם למוזיאון על ידי קרן Kress, ארגון שנוסד סביב אוסף יצירות מהרנסאנס שנאספו על ידי סמואל קראוס, מייסד רשת בתי הכלבו S. H. Kress & Co בארצות הברית.
רמברנדט. התגלה ברסטורציה. 3_K39_AfterVarnishRemoval-scaled-e1580845725442-1-1024x699
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
אתר זה הינו ארכיון לפעילות בית הספר ומרכז התרבות "בסיס לאמנות ותרבות". המוסד נסגר בשנת 2020. אישור