חדשות השבוע 19/3/19

זמן קריאה : 2:34 דקות
חדשות השבוע
 
מותו של אוצר אגדי, תערוכה בטייט של אמנית נהדרת ותערוכה של מייקל ג׳קסון תיפתח למרות ההאשמות
מות האוצר

השבוע מת האוצר הניגרי-גרמני אוקווי אנווזור, אחד האוצרים החשובים והבולטים בעשורים האחרונים בשדה האמנות העכשווי. אנווזור, בן 55 במותו, אצר את הדוקומנטה בקאסל ב-2002 ואת התערוכה המרכזית בביאנלה בונציה ב-2015 (בשני המקרים הוא היה האוצר האפריקאי הראשון). הוא נחשב לאוצר חד מחשבה, בעל חשיבה חופשית ואג׳נדה התומכת בתצוגה גלובלית, מחשבה מחדש על ההיסטוריה של האמנות, על תצוגה ועל האופן שבו פועלים המוסדות. הדוקומנטה שאצר כללה לא רק אמנים מאירופה ומארצות הברית אלא גם אמנים מאפריקה, אסיה ודרום אמריקה. ״התערוכה הראשונה של הדוקומנטה שבאמת מייצגת את העולם הגלובלי והפוסט קולוניאליסטי״, נאמר עליה. באחד הראיונות סיפר שהוא האמין ביכולתו לשנות סדר יום, וזו היתה המטרה שהגשים במשך 30 שנות עשייה.
03962d77ee39e8cd339883baf56b3146_738a4e77bd258d49bf1ce9ead02d9c411600x1036_quality99_o_19k27pkcmgeh1b3v1021phj1vokf


קארה ווקר בטורבינות בטייט

איזה חדשות נהדרות: האמנית האמריקאית קארה ווקר נבחרה להציג בחלל הטורבינות היוקרתי של הטייט. עבדותיה של ווקר עוסקות בזהות אפרו אמריקאית, במסורת ובגזענות. היא ידועה בעיקר בזכות עבודות הנייר שלה, שנראות כצלליות ומספרות את ההיסטוריה האפרו-אמריקאית ופסל הענק שהציגה במבנה בוויליאמסבורג, ברוקלין, ששימש בעבר מפעל לייצור סוכר. החלק המרכזי של הפרויקט, שמתייחס להיסטוריה של העבדות במסחר הסוכר במאה ה -19, היתה נקבת ספינקס ענקית שנוצרה מתוך סוכר. התערוכה של ווקר בטייט תיפתח ב-5.10 ותימשך עד אפריל 2020.
 
installation_view_a_subtlety_or_the_marvelous_sugar_baby_2014


להציג או לא להציג

הסרט התיעודי המדובר על מייקל ג׳קסון, Leaving Neverland, ששכנע את הצופים מעל לכל ספק סביר שהזמר המפורסם ניצל מינית ופגע בילדים קטנים, שודר בעיתוי לא הכי  נוח לתערוכה הנודדת, “Michael Jackson: On the Wall”, שעוסקת בהשפעת הזמר על סצנת האמנות העכשווית. באוקטובר שנה שעברה הוצגה התערוכה בגלרית הפורטרטים הלאומית בלונדון. אחר כך המשיכה לגרנד פאלה בפריז וביום חמישי הקרוב היא אמורה להיפתח ב-Bundeskunsthalle, גרמניה. מהמוזיאון נמסר ל-ARTNEWS כי התערוכה תוצג כמתוכנן. ״התערוכה משקפת את האפקט התרבותי של ג'קסון ואינה עוסקת בביוגרפיה שלו", נמסר מהמוזיאון, "אנחנו עוקבים מקרוב אחר הוויכוח השנוי במחלוקת סביב הסרט התיעודי. ההאשמות הן מזעזעות, אבל התהליך של אימות טענות הקורבנות עדיין לא הושלם והרבה יותר קשה מאז מותו של הזמר". אז המוזיאון החליט בינתיים להתעלם מההיבטים המוסריים הקשורים לאדם שסביבו נסובה התערוכה כולה, ומעניין לראות כיצד והאם תהיה לסיפור השפעה על כמות המבקרים.
 
מייקל ג׳קסון בצילום של דיוויד לה שאפל 1600_LaChapelleMJ
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
בואו נהיה בקשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.