The Villain, John Edmonds, 2018

חדשות השבוע 21/5/19

זמן קריאה : 1:53 דקות
חדשות השבוע
 
הביאנלה במוזיאון הוויטני – אחד מאירועי האמנות המסקרנים -  נפתחה בשבוע שעבר ונדמה שהיא הכי פוליטיקלי קורקט שהיתה Ever. מציגים בה 75 אמנים ואמניות, מרביתם לא לבנים, וכמחצית הן נשים. הביאנלה שמה לה למטרה לשקף את מצב האמנות העכשווית בארצות הברית ולעודד דיאלוג פורה. אפשר לראות שיש נסיון ברור להימנע ממהומות , כפי שהיה למשל בביאנלה הקודמת עם ציור של דנה שוץ. כזכור, שוץ הציגה ציור של אמט טיל, הנער השחור שנרצח בלינץ׳ בשנות החמישים. הציור גרר גל של מחאות והפגנות שדרשו להסיר את הציור בטענה שלציירת לבנה אסור לטפל בנושאים שכאלה. בסופו של דבר הציור נותר על כנו אך אין ספק שזה השפיע על הזהירות של Rujeko Hockley ו- Jane Panetta אוצרי הביאנלה הנוכחית.
The Villain, John Edmonds, 2018 tai_shani_dc_semiramis_2018_glasgow_courtesy_the_artist_photo_keith_hunter


המועמדים לפרס טרנר

תאי שני, אוסקר מורילו, לורנס אבו חמדאן והלן קאמוק הם ארבעת המועמדים הסופיים לפרס טרנר היוקרתי של מוזיאון הטייט בסך 40 אלף לירות שטרלינג, שהזוכה בו יוכרז ב-3.12. ארבעתם מתמקדים במדיום המיצג והסאונד במטרה להשמיע ולקדם את קולם של אלו שנותרו בשולי ההיסטוריה.
אך הפלורליזם והנאורות הללו מאויימים מכיוון פחות צפוי: נותנת החסות לפרס, חברת סטייג'קואץ', והעומד בראשה בריאן סאוטר, מימנו ב-2000 קמפיין להחזיר לחוק סעיף שמונע מרשויות מקומיות לקדם הומוסקסואליות. איך הדברים האלה מתיישבים יחדיו? שווה לעקוב.
מיצג של תאי שני, 2018 צילום מסך 2019
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
אתר זה הינו ארכיון לפעילות בית הספר ומרכז התרבות "בסיס לאמנות ותרבות". המוסד נסגר בשנת 2020. אישור