המדיום הוא המסר

חדשות השבוע 23/7/19

זמן קריאה : 2:33 דקות
חדשות השבוע

איי ויי ויי ניצח את חברת פולסקווגן, סערה נוספת בביאנלה של הויטני ומותו של פסל

 
איי ויי ויי ניצח בתביעה נגד חב׳ פולסקסווגן
 
האמן איי ויי ויי זכה בתביעה שהגיש נגד חברת פולסקסווגן בגין הפרת זכויות יוצרים. בפסק הדין נקבע כי החברה תשלם לאמן פיצוי בסך 260 אלף דולר. הכוכב הסיני תבע את החברה על כך שהיא השתמשה במיצב שלו כרקע לפרסומת ב-2017. המיצב  Soleil Levant כלל 3,500 חליפות הצלה כתומות של מהגרים. הוא הוצג  בחזית מוזיאון Charlottenborg בקופנהאגן ונוצר לציון יום המהגר ״לא קיבלתי קרדיט כאמן והדימוי של היצירה נחתך בלי אישור״, כתב אז ויי ויי באינסטגרם. ״הפרסומת הופצה ל-200 אלף איש ויצרה רושם מוטעה שאישרתי לפולקסווגן להשתמש בזה..נדהמתי מההפרה החצופה של זכויות הקניין הרוחני שלי והזכויות המוסריות״. בית המשפט הסכים עם האמן שהפרסומת של החברה סתרה את המסר של המיצב. מטעם החברה נמסר כי הם מאוד מופתעים מההחלטה וישקלו את צעדיהם.
המדיום הוא המסר c31e4593ca7ad9239fb834b19ac3ac8011942db1b94cb25fb9ecd9d632ce7609
51890450_315327595806471_8022675035392271017_n
מותו של פסל

הפסל ואיש הים עמנואל הצופה מת בגיל90. הצופה למד בבצלאל, ואחר כך למד פיסול בשיש ובאבן באיטליה, כשהאבן הפכה לחומר המרכזי בעבודתו. ״אני לא מתחכם לאבן..יש לי הרבה לאבן. אני לא מוותר לה, אני מנסה״, כתב על עבודתו. הוא זכה בפרסים שונים בהם פרס סנדל ממוזיאון תל אביב ובפרס בבינאלה הבינלאומית בעיר טויאמורה שביפן. בין פסליו המוכרים ״הסירה״ ברחבת מוזיאון תל אביב, ״העוגן״ במשכן לאמנויות הבמה ופסל השואה והתקומה באוניברסיטת תל אביב.
פסל הסירה של עמנואל הצופה מוצג ברחבת מוזיאון תל אביב לאמנות. צילום: י.ש. פסל הסירה של עמנואל הצופה מוצג ברחבת מוזיאון תל אביב לאמנות
טרנד המחאות הולך ומתרחב

שמונה אמניות ואמנים מ-75 משתתפי הביאנלה בויטני, ניו יורק,י הודיעו כי יסירו את עבודתם מהתערוכה אם המוזיאון לא ירחיק משורותיו את וורן קנדרס, חבר בכיר בדירקטוריון של המוזיאון והבעלים של חברה לייצור נשק, שמוכרת תחמושת שמשמשת את צה״ל בעזה. בין האמנים המוחים: ניקול אייזנמן ומכון המחקר ארכיטקטורה פורנזית של איל וייצמן. את המכתב מיענו האמנים ל-Rujeko Hockley ו- Jane Panetta אוצרי הביאנלה. מעניין שדווקא השנה הביאנלה ניסתה להימנע מקונפליקטים ולהיות בסדר עם כולם. זאת לאחר הביאנלה הקודמת שציור של דונה שוץ – שתיעדה ילד שחור קורבן לינץ׳ – עורר סערה גדולה. אחת הסיבות לכך היתה האשמתה על ידי אמנים אפרו אמריקנים בניצול של הטרגדיה של ׳האחר׳ כדי לעורר תשומת לב. עכשיו נראה איך הן יתמודדו עם הבלאגן החדש.
פסל של ניקול אייזנמן בביאנלה בויטני DSC_6531-720x478
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
בואו נהיה בקשר
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם
השאירו פרטים ונחזור אליכם
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.