הנעליים היקרות בהיסטוריה, לעת עתה

חדשות השבוע 30/7/19

זמן קריאה : 1:15 דקות
חדשות השבוע
 
 
נעליים ישנות למכירה


השבוע נמכרו בסותביס ניו יורק נעלי נייק ב-437,500 דולר. כן. קראתם טוב. בעידן איקאה היוניק צובר תאוצה ונעלי הריצה האלו, ״Moon Shoe” מ-1972 הם פריט לאספנים. אז מה הייחודיות שלהם? A running model handmade by Bill Bowerman. כך נכתב והמבין יבין. בכל מקרה מדובר בשיא עולמי לנעלי ספורט. הפעם הקודמת שבה נמכרו נעליים במחיר שיא היתה ב-2016. אז נמכרו נעלי Nike Air Mag “Back to the Future II תמורת 200 אלף דולר. ברכות לקונה המאושר מיילס נאדאל.
הנעליים היקרות בהיסטוריה, לעת עתה g-QeYVzg-1024x682


המחאה עובדת
וורן קנדרס התפטר ממועצת המנהלים של מוזיאון הוויטני בתגובה לאיום מצד אמנים ואמניות שמשתתפים בביאנלה במוזיאון, שאם לא יפוטר, הם יסירו את עבודתם מהתצוגה. כזכור, הדרישה של האמנים באה בעקבות החשיפה שקנדרס הוא בעלים של חברה לייצור נשק. התפטרות זו מסיימת לעת עתה את הפרשה הנוכחית, אך אין ספק שזוהי רק ההתחלה בבדק בית ארוך שמוסדות תרבות ייאלצו לעשות לגבי הפילנתרופים שמהם הם מקבלים תרומות ותמורת הכסף מקבלים מינויי כבוד. זוהי רק פרשייה אחת מיני רבות שהסעירו את עולם האמנות בשנים האחרונות, ואין ספק שאפשר לראות איך המחאה עובדת. השאלה הבאה היא כיצד מוסדות התרבות יצליחו לשרוד בלי אותם בעלי הון שחלק מרווחיהם מגיעים מעסקים מפוקפקים, שלא לומר לא מוסריים. פרטים נוספים אודות הפרשה אפשר לקרוא במדור ״מהנעשה בשטח״: https://bit.ly/2YcbRCf
וורן קנדרס. התפטר מתפקידו בעקבות מחאת האמנים im-92888


פנה, הצג, הרוס ובנה

טרנד התערוכות במבנים לפני הריסה פוקד את תל אביב. לפני שלושה חודשים היה זה מוזיאון פופ אפ ברחוב קליי 18 שהתמלא ביצירות גרפיטי נהדרות רגע לפני הריסה, ועתה זה המרכז הקהילתי ברמת ישראל בצרון (דם המכבים 22). תחת הכותרת  ״טאבולה ראסה״ יתקיימו במשך סוף שבוע אחד (21-23.8) אירועים רבים מספור שבהם ישתתפו כ-70 יוצרים: סיפורי שכונה, אירועי הקראת שירה, מסיבות, תיאטרון חוצות, משחקיית אמנות לילדים, סינמטק של סרטים קצרים, תערוכות, אמנות רחוב ועוד ועוד.
 
 
צילום מסך 2019
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
אתר זה הינו ארכיון לפעילות בית הספר ומרכז התרבות "בסיס לאמנות ותרבות". המוסד נסגר בשנת 2020. אישור