המלצת החודש – מיקי קרצמן

זמן קריאה : 4:48 דקות
להתבונן בסבלם של אחרים / סוזן זונטג

אחד הדברים המאפיינים את החיים המודרניים הוא, שמזומנות לנו אפשרויות אינספור להתבונן בזוועות המתרחשות ברחבי העולם. תמונות של מעשי טבח הפכו, מעל גבי מרקעי הטלוויזיה וצגי מחשב, לדבר שבשגרה. האם הצופים מתרגלים לאכזריות ומתחסנים מפניה – ואולי אף נמשכים אליה – בשל תמונות אלה? האם תפיסת המציאות של הצופה נשחקה בשל זרם התמונות היומיומי? מה פירוש הדבר, לחוש אהדה וחמלה כלפי אנשים סובלים באזורי מלחמה מרוחקים? להתבונן בסבלם של אחרים עוסק בהצטלבות המושגים "חדשות", "אמנות", והבנה של תיאורים בני זמננו של מלחמה ואסון. הוא מעורר מחדש את הדיון על האופן שבו תמונות עשויות לחולל מחלוקת, לעודד אלימות או לגרום לאדישות, וזאת בהעלותו היסטוריה ארוכה של הצגת כאבים של אחרים – החל ב"אימי המלחמה" של פרנסיסקו גויה, דרך תיעוד מלחמת האזרחים האמריקאית, מעשי לינץ´ בשחורים בדרום, מלחמת העולם הראשונה, מלחמת האזרחים בספרד ומחנות ההשמדה של הנאצים, ועד תמונות בנות זמננו מבוסניה , מסיירה לאון, מרואנדה, מישראל ומפלשתין, ומניו-יורק של ה- 11 בספטמבר. להתבונן בסבלם של אחרים, כמו ספריה הקודמים של סוזן זונטג, ישנה את דרך חשיבתנו לא רק על משמעות התמונות ועל שימושים שאנו עושים בהן, אלא גם על מהות המלחמה, על גבולות האהדה והחמלה ועל חובות המצפון.
להתבונן בסבלם של אחרים
פנחס כהן גן - ספר הפעילויות, המושגים והאובייקטים, 2000-1970 

"הספר הוא יצירה עצמאית הרואה אור לרגל התערוכה 'פנחס כהן גן: אנצור דמעתי עם בוא גאולתי, עבודות 2012-1970'... דצמבר 2012"‏
 
"ספר הפעילויות, המושגים והאובייקטים הוא דיווח עדכני על יצירתי האמנותית, המושגית והקונקרטית בשנים 2000-1970. הטקסטים והתצלומים נכתבו וצולמו בזמן אמת. הספר מציג שפת אמנות חדשה, המיישבת את הסתירה הגלומה בטענה הרווחת הבאה: אם האמנות היא שפה מושכלת, אזי היא מדע; אך בהיותה מדע, אין היא אמנות". – מתוך ההקדמה של פנחס כהן גן לספר.
כהן גן
דב אור נר - פעולות בפלנטה הקרובה, 2070-1970 

עבודתו המושגית והפוליטית של דב אור נר לא נחקרה ולא תועדה באופן מלא. ספר זה מבקש להשלים את החסר ולייצר מבט רטרוספקטיבי כולל על גוף עשיר ומגוון של עבודות ופעולות, מעוגן לתקופתו, אך חורג מגבולות הזמן באופן יוצא דופן. - מתוך מאמרה של טלי תמיר בקטלוג.
דב אור נר
שעון חול - עבודתו של מיכה אולמן 

קטלוג תערוכה שנערכה בבניין לאמנות מודרנית ולאמנות עכשווית ע"ש נתן קמינגס,מוזיאון ישראל בקיץ תשע"א - סתיו תשע"ב (יוני - נובמבר 2011)
אולמן יוצר פסלי חוץ נסתרים, רבים מהם בקושי בולטים מן האדמה, ופסלים עצמאיים העשויים בעיקר מברזל ומחול. הם נוגעים בנושאים אוניברסליים, כגון משמעות של מקום ושל בית, היעדר וריק. נוהגים לתארם נשגבים ובה בעת ארציים, מטפיזיים אך גם חושיים וחושניים ומצליחים לבטא סמליות מזמנים אחרים באמצעות שפת אמנות עכשווית. התערוכה מקיפה יובל של עשייה בפיסול וברישום. אולמן ייצור במיוחד לתערוכה מיצב שישתרע על 200 מ"ר המבוסס על טכניקת זריקת החול שפיתח. רוב המוצגים בתערוכה לקוחים מאוספים בארץ וכמה הובאו מגרמניה ממוזיאונים, מגלריות ומאוספים פרטיים.‏
מיכה אולמן
Images of conviction
(Images of Conviction: The Construction of Visual Evidence  /  Diane Dufour (editor
 

Images of Conviction shows, through 11 cases, how the photographic image is constructed to become evidence
From the scientific methods developed by Alphonse Bertillon, a criminologist who worked for the Préfecture de Police de Paris in the late 19th century, to the first aerial images of the front taken by the army during World War I, to the shots allowing the victims of Stalin's Great Purge to be identified--for over 150 years photography has served as proof, testifying to crime and thus seeming to deliver truths
In the 11 cases presented here, each one situated within its historical and political context, the question of the status of images is acutely posed. Whether it be the famous shots of the Shroud of Turin, the images of the Nuremberg trial, the skull of Josef Mengele or photos taken with cell phones recording the damage of drone strikes in Afghanistan and Israel, forensic images are now part of any police or political investigation.
Barbara Kruger
Barbara Kruger - Thinking of you

Catalog of the exhibition held at The Museum of Contemporary Art, Los Angeles, Calif., The Geffen Contemporary, Oct. 1999 - Feb., 2000
The book serves as the catalog for the first major one-person exhibition of Kruger's work to be mounted in the United States.  Kruger, one of the most influential artists of the last three decades, uses pictures and words through a wide variety of media and sites to raise issues of power, sexuality, and representation. Her works include photographic prints on paper and vinyl, etched metal plates, sculpture, video, installations, billboards, posters, magazine and book covers, T-shirts, shopping bags, postcards, and newspaper op-ed pieces.
I WANNA TAKE ME A PICTURE
I Wanna Take Me a Picture: Teaching Photography and Writing to Children
 

I Wanna Take Me a Picture is an accessible and practical guide to getting children involved in photography. Through a series of lessons-from self-portraiture to representing their dreams-it teaches everything a beginner needs to know: how to compose a picture, set up a darkroom, and develop film.
 
Wendy Ewald is artist-in-residence at the John Hope Franklin Center, a research associate at the Center for Documentary Studies at Duke University, and a senior fellow at the Vera List Center for Art and Politics at the New School University.
 
Ewald's project is wonderful because it lets kids speak for themselves; instead of being passive subjects for the lens, they eagerly harness it to the engine of their imaginations. --Andy Grundberg, The New York Times
 
What's striking about Ewald's work is not just the effect she has on her students but the results they achieve together." --Francine Prose, O: The Oprah Magazine 
Young people know joy, sorrow, and loss. By looking at their photographs and talking about making them, they begin to realize that their lives have importance. This book is needed!" --Deborah Willis, author of Reflections in Black 
A treasure of photos taken by the author and her pupils, plus stirring testimonies from children around the globe who faced tragedy through the lens of a camera."     --City Limits
תודה, פרטיך נשלחו בהצלחה.
אני מעוניין/ת להרשם לניוזלטר ולקבל תכנים ועדכונים בנושאי אמנות ותרבות
אתר זה הינו ארכיון לפעילות בית הספר ומרכז התרבות "בסיס לאמנות ותרבות". המוסד נסגר בשנת 2020. אישור