זמן קריאה : 1:35 דקות
סרט השבוע / זכרון טראומתי
אמנים פולנים רבים עוסקים בשואה ביצירתם ואחד הבולטים שבהם הוא ארתור זמייבסקי. ביצירות שלו, שפעמים רבות מכעיסות ואפשר להגדירן פרובוקטיביות, הוא חוקר סטנדרטים חברתיים, גוף ונפש, קשרים בין חלשים וחזקים ודפורמציות גופניות. זמייבסקי מבקש מאנשים לקחת חלק בסיטואציות מומצאות, שנוגעות לא פעם בטראומות קולקטיביות ומתקיימות באתרים טראומתיים, ומתעד את ההתנהגות שלהם.
בסרט ״80064״ מ-2004 משכנע זמייבסקי את יוזף טרנאווה, אסיר אושוויץ לשעבר, לקעקע מחדש את המספר שלו על זרועו. האיש מהסס, אבל לבסוף נכנע לשכנועיו הממושכים של זמייבסקי, המגדיר את הסרט כנסיון לפתוח את דלת הזכרון ולגרום ל"התפרצות פתאומית של זיכרונות" באמצעות הזכרת העבר. סצנת הקעקוע מתוך הסרט:
https://www.twitch.tv/videos/43502137
בעבודת הוידיאו ״תופסת״ מ-2001, שצונזרה בזמנו (ועדיין לא קל למצוא אותה ברשת), תיעד זמייבסקי גברים ונשים עירומים משחקים בתופסת בתא גזים במחנה ריכוז.
http://archiwum.nina.gov.pl/en/film/the-game-of-tag
אמנים פולנים רבים עוסקים בשואה ביצירתם ואחד הבולטים שבהם הוא ארתור זמייבסקי. ביצירות שלו, שפעמים רבות מכעיסות ואפשר להגדירן פרובוקטיביות, הוא חוקר סטנדרטים חברתיים, גוף ונפש, קשרים בין חלשים וחזקים ודפורמציות גופניות. זמייבסקי מבקש מאנשים לקחת חלק בסיטואציות מומצאות, שנוגעות לא פעם בטראומות קולקטיביות ומתקיימות באתרים טראומתיים, ומתעד את ההתנהגות שלהם.
בסרט ״80064״ מ-2004 משכנע זמייבסקי את יוזף טרנאווה, אסיר אושוויץ לשעבר, לקעקע מחדש את המספר שלו על זרועו. האיש מהסס, אבל לבסוף נכנע לשכנועיו הממושכים של זמייבסקי, המגדיר את הסרט כנסיון לפתוח את דלת הזכרון ולגרום ל"התפרצות פתאומית של זיכרונות" באמצעות הזכרת העבר. סצנת הקעקוע מתוך הסרט:
https://www.twitch.tv/videos/43502137
בעבודת הוידיאו ״תופסת״ מ-2001, שצונזרה בזמנו (ועדיין לא קל למצוא אותה ברשת), תיעד זמייבסקי גברים ונשים עירומים משחקים בתופסת בתא גזים במחנה ריכוז.
http://archiwum.nina.gov.pl/en/film/the-game-of-tag
פריים מתוך הסרט 80064 של ארתור זמייבסקי